ငါကာလံုး၀မသိၿပီ
စစ္ကိုင္းတိုင္း၊ တန္႔ဆည္ၿမိဳ႕နယ္၊ အကၤုက္ၠား ေက်းရြာတြင္ လယ္သမားႀကီးဦးထြန္းလိႈင္၊ လယ္သူမႀကီး ေဒၚခင္ရီတို႔တြင္ သားသမီး (၇) ေယာက္ရွိသည္။ ၎င္းတို႔မွာ ေမာင္တုိက္ေပၚ၊ ေမာင္တိုက္ထြန္း၊ မခင္စန္း၊ ေမာင္ျမ၀င္း၊ ေမာင္ျမလင္း၊ ေမာင္မင္းႏုိင္၊ ေမာင္သက္ေ၀ထြန္းတို႔ ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္သည္ သားအႀကီးဆံုးျဖစ္သည္။ အေဖႏွင့္ အေမသည္ သားဦးျဖစ္ေသာ က်ေနာ္အား အခ်စ္ေတြစုၿပံဳ၍ ေပးခဲ့ၾကပါသည္။ သားအႀကီးဆံုးဟူေသာ ရာထူးျဖင့္လည္း မိသားစုတြင္ဦးစားေပးျခင္းခံရျပန္သည္။
က်ေနာ္ဆယ္တန္းေအာင္္ေသာႏွစ္မွာပင္ ညီ၊ ညီမမ်ားကို ေက်ာင္းထားလုိေသာ ဆႏ္ၵျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းထြက္ၿပီး အေဖႏွင့္ အတူ လယ္ထဲဆင္းရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။
ပညာတတ္ေအာင္သင္ပါသားႀကီးရယ္၊ လယ္ အလုပ္ကပင္ပန္းလြန္းပါတယ္ဟု အေမကကန္႔ကြက္၏၊ မင္းလုိေပ်ာ့အိေပ်ာ့ဖတ္နဲ႔ လယ္အလုပ္နဲ႔မျဖစ္ပါဘူးကြာ ဟုအေဖကတားသည္။ ေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားတြင္ အေဖအတြက္ ထမင္းပို႔ရင္း၊လယ္ထဲလုိက္ဆင္းခဲ့သည္ကိုပင္ အေဖကသေဘာမက်ခ်င္။အေဖေရထမင္းဆာေနၿပီလား၊ ဖိနပ္ကိုခါးၾကားထိုးလ်က္၊ လက္တစ္ဖက္က ထီးကိုေဆာင္း၊ လက္တစ္ဖက္က အေဖ့အတြက္ ထမင္းခ်ိဳင့္ကို ဆြဲလ်က္ ကန္သင္း႐ိုးတစ္ေလ်ာက္ တုန္တုန္ခ်ိခ်ိျဖင့္ ေလွ်ာက္လာ ေသာ က်ေနာ္ကိုၾကည့္ၿပီး၊ အေဖၿပံဳးျပရင္း၊ ဟာကြာ မင္းအေမကဘာလုပ္ေနတုန္း၊ မိုးေရေတြလည္း တစ္ကိုယ္လံုးစိုရႊဲေနၿပီ။ သြား ..သြား တဲဆီကိုအျမန္သြား၊ မီးလႈံေနဦး၊ အေအးမိကုန္ေတာ့မွာပဲကြာတဲ့။ မုိးမလင္းခင္က မိုးစုပ္စုပ္ခ်ဳပ္သည္အထိ၊ မိုးထဲေရထဲ ႏြားမ်ားႏွင့္အတူ ႐ုန္းကန္ေနရရွာသည့္ အေဖက ခဏတစ္ျဖဳတ္လယ္ထဲ ဆင္းခဲ့ေသာ က်ေနာ့္အားအေအးမိကုန္ေတာ့မွာပဲဟု အျပစ္တင္သံျဖင့္ေျပာခဲ့ဖူးေလသည္။
တက္ၠသိုလ္ေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္ရည္းစား ထားတတ္ေနၿပီ။ ဤသို႔ မိဘလုပ္စာစားၿပီး ေက်ာင္းတက္ ေနေသာ က်ေနာ္ရည္းစားထားသည္ကို အေဖသည္ ဆူပူျခင္းမရွိသည့္အျပင္ ၊ ငါ့သားႀကီးကတကယ္စြံ႕တာကြဟု ဂုဏ္ယူလုိက္ေသးသည္။လွတာမက္ရင္ ညစာခက္တယ္ သားရဲ႕။ သိပ္အလွအပႀကိဳက္ၿပီး သိပ္လွလြန္းတဲ့ မိန္းကေလး ဟာ လင္သားအတြက္ အႀကီးမားဆံုးရန္သူထဲမွာ ပါတယ္ကြဲ႕ဟုအေမက က်ေနာ့္ရည္းစားႏွင့္ပက္သက္ၿပီး ေျဖာင္းဖ်ေျပာဆိုသည္။ က်ေနာ္အား ဆူပူခဲ့ျခင္းမရွိ ေသာ္လည္း အေမသိၿပီး မၾကာခင္ကာလမွာပင္ ထိုမိန္းကေလးသည္ က်ေနာ့္အားေရွာင္ခြာသြားခဲ့ ေလသည္။
ဆင္စီးၿပီးျမင္းရံတာ အေမျမင္ခ်င္တယ္ဆို။ အခုက်ေနာ့္ေကာင္မေလးေတြက တအားခ်မ္းသာတာ အေမရဲ႕။ အေမ့သားသူေဌးသားမက္ျဖစ္မွာကို အေမမျမင္ ခ်င္ဘူးလားဟင္ အေမ။
က်ေနာ္က ရည္းစားေနာက္ အသစ္တစ္ေယာက္ ရ႕ဲ အေျခအေနကို တြတ္တီးတြတ္တာေျပာေသာအခါ အေမက မခ်ိၿပံဳးၿပံဳးလ်က္ ငါ့သားႀကီး ဆင္မစီးရဘဲ ဆင္ေခ်းက်ံဳးေနရပါဦးမယ္ကြယ္။ သူတို႔ကသိပ္ခ်မ္းသာ ေနရင္ သားအႏွိမ္ခံရမွာေပါ့။ အေမ ဤမွ်သာေျပာခဲ့ပါ၏။ မၾကာလွပါ။ ထုိမိန္းကေလးသည္လည္း က်ေနာ့္အား စြန္႔ခြာသြားျပန္ေလသည္။ေနာက္ပိုင္းမွ က်ေနာ္သိရသည္မွာ အေမသည္ ပညာတစ္ပိုင္းတစ္စႏွင့္ က်ေနာ့္အားမည္သည့္ မိန္းကေလးႏွင့္မွ် သေဘာမတူ ႏုိင္ေၾကာင္း ထုိမိန္းကေလး မ်ားအား အသိေပးခဲ့ဟန္တူ၏။ ထိုမိန္းကေလးမ်ားသည္ က်ေနာ့္ထက္အေမ့ကို ပို၍ နားက်ည္းမုန္းတီးသြားၾက၏။ က်ေနာ့္ဘ၀ေရွ႕ေရး အတြက္ အေမအမုန္းခံခဲ့ပါသည္။
က်ေနာ္ ဘြဲ႕ရေက်ာင္းဆရာ အ.ထ.က(၁) လသာ၊ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ မိမိရရွိေသာလစာ၊ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုကို က်ဴရွင္သင္၍ စားရမဲ့ေသာက္ရမဲ့ ၾကားမွ ညီအမ်ား၊ ႏွမ၏သမီးတို႔ကို ေက်ာင္းထားေပးခဲ့ၿပီ။ ယခုေတာ့ က်ေနာ့္ညီ ေမာင္တုိက္ထြန္းက ေဒါက္တာ ဦးတုိက္ထြန္း၊ ေမာင္ျမ၀င္းက( မ.ယ.က)ဥက္ၠ႒ဦးျမ၀င္း၊ ေမာင္ျမလင္းက (စည္ပင္ဦးစီးမွဴး)ဦးျမလင္း၊ ေမာင္မင္းႏုိင္က ပဲဆီသန္႔ဦးမင္းႏိုင္၊ ေမာင္သက္ေ၀ထြန္းက ေဆးဆုိင္ပိုင္ ဦးသက္ေ၀ထြန္းဟုတဖံု၊ မခင္စန္း၏ သမီးမလဲ့သႏ္ၲာၿဖိဳးက စတုိးဆိုင္မွ စာေရးမဟု၎င္း၊ ဘြဲ႕အသီးသီးရၾက၍အလုပ္ ကိုယ္စီႏွင့္ရွိေနၿပီ။ အေဖႏွင့္အေမတို႔ကား ယခုအသက္မ်ား ကြယ္လြန္ၾကၿပီ။ သားသမီးေျမးေတြကို လာၾကည့္ေစခ်င္ စမ္းပါဘိ။ အေမ အေဖတို႔၏ေက်းဇူးကို သတိရ၍မိဘမ်ား ေက်းဇူးဆပ္သည့္အေနျဖင့္ ““ဂုဏ္ထူးႀကီးျမတ္ ေက်းဇူးဆပ္”” ဓမ္ၼဒါန တရားပြဲကို ၂၆.၆.၀၈ ေန႔မွာ က်ေနာ္ႏွင့္ က်ေနာ္ညီအကို ေမာင္ႏွမမ်ားစုေပါင္း၍ တရားပြဲက်င္းပ ခဲ့ပါတယ္။ အေဖႏွင့္ အေမတုိ႔ေရာက္ရာဘံုဘ၀က သာဓုေခၚၾကပါေတာ့။
က်ေနာ့္ဇနီးေဒၚတင္စိန္၊ သမီးႀကီး မစိုးသိဂႌဦး သမီးငယ္ မအိသႏ္ၲာခ်ိဳ တို႔ျဖစ္ပါတယ္။ သမီးႏွစ္ေယာက္ စလံုးက အခုခ်ိန္ေတာ့ ဘြဲ႕ေတြရ၊အိမ္ေထာင္ေတြ က်ကုန္ၾကၿပီ။သမီးတို႔ႏွစ္ေယာက္၊ ဇနီးမတင္စိန္တို႔ႏွင့္ အတူဧည့္ခန္းတြင္ေရာက္ရွိေနၾကၿပီ။ သည္တြင္ က်ေနာ္က သမီးတုိ႔.... ဘာလဲေဖေဖ.... ေဖေဖဟာ လယ္သမားႀကီးဦးထြန္းလိႈင္၊ လယ္သူမႀကီး ေဒၚခင္ရီတုိ႔ရဲ႕ သားေနာ္။ ေဖေဖက လယ္သမားသား။ သမီးတို႔က ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမရဲ႕သမီး သိတယ္ မဟုတ္လား။ သိပါတယ္ေဖေဖ ေအးအဲဒါသိရင္ မိဘထက္ သားသမီးေတြကပိုၿပီးလက္၀ါးေစာင္းထက္ရမယ္။ မင္းတုိ႔တေတြရဲ႕သား၊ သမီးေတြကိုလည္း ငါတုိ႔ထက္ အဘက္ဘက္သာေအာင္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ ေပးရမယ္။ ဟုတ္ကဲ႔ပါ ေဖေဖ။
မစိုးသိဂႌဦး - ေဖေဖဒီေန႔ေတာ့ သမီးတို႔ရဲ႕ ေနေရးထုိင္ေရး၊လုပ္ကိုင္ေရး၊ဘ၀မွာ အႏွစ္သာရရွိမည့္ စကားေတြ သင္ျပဆံုးမေပးပါဦး။
ေအး..ေအး.. သင္ျပရမွာေပါ့။
မအိသႏ္ၲာခ်ိဳ - ဘ၀ဆိုတာဘာလဲေဖေဖ ...
ဘ၀ဆုိတာေမြးဖြားျခင္းမွတ္တုိင္မွ ေသဆံုးျခင္း မွတ္တိုင္တုိ႔ အၾကား၊ သြားလာ လႈပ္ရွားေနထုိင္ရတာကို ေခၚတယ္။
မစိုးသိဂႋဦး - ဘ၀ရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္ဘာလဲေဖေဖ... ဘ၀ကို ေက်နပ္ေရာင့္ရဲၿပီး၊စိတ္ေပ်ာ္ရြင္စြာ ေနထုိင္ ရမယ္၊ ျခကိုပံုျပဳ ၊ပ်ားကိုတု ဥစ္ၥာစီးပြားနာနာစုရမယ္။ပညာမရွိ အသိကင္းကြာ၊ရတနာရွိတာေသာ္မွ ႐ႈံးရသ သည္တဲ့။ မင္းတုိ႔ေတြက ပညာရွိၿပီးဆိုေတာ့ ဒီေလာက္ေတာ့ နားလည္ ပါတယ္ေနာ္။ ၿပီးေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္လည္း ေနထုိင္ရမယ္၊ စိတ္ခ်မ္းသာျခင္းအေၾကာင္းရင္းဟာ စည္းစိမ္ဥစ္ၥာမဟုတ္ပါဘူး၊ စိတ္ကိုေဘာင္ဘင္ မခတ္ေအာင္ ထားျခင္းျဖစ္တယ္။စိတ္ထားလဲျဖဴစင္ရမယ္၊ စိတ္ထားျဖဴစင္ လိုလ်င္ လူတုိ႔သည္မေကာင္းမႈျပဳလုပ္ရန္ရွက္ျခင္း၊ ေၾကာက္ျခင္းတရားတုိ႔နဲ႔ ျပည့္စံုရန္လုိအပ္တယ္ေနာ္။လူတုိင္းဟာအေကာင္းခ်ည္းပဲျဖစ္ခ်င္တယ္။ ျဖစ္လာသမွ် အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစား။ ေလာကမွာ ျဖစ္ခ်င္ တာနဲ႔ျဖစ္သင့္တာကိုမွားမသြားေအာင္ေန။ အခ်ိန္ကို စနစ္တက်သံုးစြဲတတ္ပါက၊ ဘ၀တြင္ ေအာင္ျမင္မႈ သရဖူ ေဆာင္းႏိုင္တယ္။ ေလာကတြင္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကား သူတို႔ကားခံႏုိင္ရည္ အျပည့္အ၀ရွိသူမ်ားသာျဖစ္တယ္။ မအိသႏ္ၲာခ်ိဳ - ဘ၀တိုးတတ္ျမင့္မားေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ ေဖေဖ ...
စီးပြားေရး၊ ရာထူး၊ ဆံုး႐ႈံးတာဟာ အႀကီးမားဆံုးဆံုး ႐ႈံးမႈမဟုတ္ဘူး၊ကိုယ့္ရင္ထဲက အျမင့္ျမတ္ဆံုး၊ စိတ္ထား ဆံုး႐ႈံးတာဟာ အႀကီးမား ဆံုးဆုံး႐ႈံးမႈပဲ။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္၊ ကိုယ္ေလးစားမႈ၊ ယံုၾကည္မႈဟာ ကိုယ့္ဘ၀တုိးတက္ေရး အတြက္ အေရးအႀကီးဆံုးျဖစ္တယ္။ ကံကိုယံုပါ။ ဒါေပမယ့္ စုိက္ခင္းကိုေတာ့ ေရေလာင္းရမယ္၊ ကိုယ့္အမွားကို ကိုယ့္အမွားပါလုိ႔ လက္ခံၿပီး၊ ျပင္ရဲတဲ့ သတ္ၱိဟာ အႀကီး မားဆံုးေကာင္းတဲ့ရလာဒ္ပဲ ။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ကိုယ္ေလးစားမႈ ရွိသူဟာ ကိုယ့္ဂုဏ္သိက္ၡာကို အသက္နဲ႔ လဲမည္၊ ေငြနဲ႔ မလဲဘူး၊ အလုပ္မ်ားမ်ားလုပ္ဖို႔ထက္၊ အလုပ္ကိုေစတနာ မွန္မွန္နဲ႔ လုပ္ဖို႔ကအေရးႀကီးတယ္။ မျဖစ္မေနလုပ္မယ္ဆိုတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ဟာ ေအာင္ျမင္မႈ အတြက္အေရးအႀကီးဆံုး ျဖစ္တယ္၊ တာ၀န္ေက်႐ံုမလုပ္နဲ႔ နည္းနည္းပိုလုပ္ပါ။ မွတ္ဥာဏ္ေကာင္း႐ံုနဲ႔ ပညာတတ္ မျဖစ္ဘူး။ ဆက္စပ္ၿပီး ေတြးေခၚစဥ္းစားတတ္မွျဖစ္တာ။ ကိုယ့္သားသမီးေတြကို ေပးႏိုင္တဲ့ အေမြေတြထဲမွာ ႐ိုး႐ိုး သားသားႀကိဳးႀကိဳး စားစားလုပ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ေပးတာ အေကာင္းဆံုးပဲ။ စည္းကမ္းနဲ႔ေန စည္းကမ္းနဲ႔ ေျပာတတ္သူဟာ အင္အား ႀကီးမားၿပီး ၾသဇာရွိတယ္။ ကိုယ္လုပ္တဲ့အလုပ္ကို၊ မခ်စ္သူဟာ စစ္မွန္တဲ့ ေအာင္ျမင္မႈ မရဘူး။
ဒါေၾကာင့္
(၁) ႐ိုး႐ိုးက်င့္၊ ျမင့္ျမင့္ႀကံ၊ မွန္မွန္လုပ္၊ ကုပ္ကုပ္ေန
(၂) မိဘဆရာ၏ အဆံုးအမ ေျမ၀ယ္မက်နားေထာင္
(၃) ကိုယ့္ဘ၀ကို နားလည္၊ရည္ရြယ္ခ်က္ ပန္းတုိင္ မေပ်ာက္ေစနဲ႔။
(၄) သူေတာ္ေကာင္းနဲ႔ေပါင္းသင္း၊ သူယုတ္မာနဲ႔ မေပါင္းသင္းနဲ႔။
(၅) အေပါင္းအသင္းေၾကာင့္ ဂုဏ္တက္တယ္
(၆) အေပါင္းအသင္းေၾကာင့္ ဂုဏ္ပ်က္တယ္ဆိုတာ သိထားၾက။
တကယ္ႀကီးပြားတိုးတက္ခ်င္သလား။ ရင္ထဲအသဲထဲမွာ တုိးတက္ခ်င္တဲ့ ““ဆႏ္ၵ”” တကယ္ရွိဖို႔လုိတယ္။ ျပင္းျပေသာ ဆႏ္ၵကို ပထမဆံုးေမြးျမဴရမယ္။
ဆႏ္ၵ၀ေတာ၊ ကိ ံနာမ၊ ကမ္ၼံ၊ နသိဇ္ၥ်တိ။
(ျပင္းျပေသာ ဆႏ္ၵရွိသူအဖို႔၊ မၿပီးႏိုင္ေသာအရာမရွိ) ဆႏ္ၵရွိ႐ံုနဲ႔မလံုေလာက္ေသးဘူး၊ အဲဒီဆႏ္ၵကို အေကာင္ အထည္ေဖာ္ဖို႔၊ နည္းလမ္းရွိဖို႔လုိေသးတယ္။ လုပ္နည္း ကိုင္နည္း ေတြသိရမယ္။ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တဲ့ လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ ကိစ္ၥ ေတြကို စာေတြ႕၊ လက္ေတြ႕၊ ကၽြမ္းက်င္ေအာင္ ေလ့လာသင္ယူရမယ္။ ေကာင္းမေကာင္း သင့္မသင့္ေ၀ဖန္ ပိုင္းျခားႏိုင္ၿပီး၊ စူးစမ္း ဆင္ျခင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အသိပညာေတြ ရွိဖို႔လိုတယ္။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ လုပ္ငန္းစ႐ံုပဲ။
ပညာ၀ေတာ၊ ကိ ံနာမကမ္ၼံ၊ နသိဇ္ၥ်တိ။
(ပညာရွိသူအဖို႔၊ မၿပီးစီးႏုိင္သည့္အရာဟူသည္မရွိ) ဆႏ္ၵလည္းရွိၿပီ ၊နည္းလမ္းလည္း ရွိၿပီဆိုရင္ေတာ့ လုပ္ငန္း စရေတာ့မွာေပါ့။ လုပ္တဲ့ အခါမွာ ေလ်ာ့ရိေလ်ာ့ရဲလုပ္လုိ႔ မရဘူး။ လံု႔လ၀ိရီယစိုက္ထုတ္္ၿပီး၊ ႀကိဳးစားၿပီးလုပ္ရမယ္။ အပင္ပန္းအဆင္းရဲခံရမယ္။
၀ိရီယ၀ေတာ၊ ကိ ံနာမကမ္ၼံ ၊နသိဇ္ၥ်တိ။
(၀ိရီယရွိေသာသူမွာ မၿပီးႏိုင္ေသာ အရာဟူသည္မရွိ)။ ဘယ္လုပ္ငန္းမဆို၊ တစ္ႀကိမ္တည္းနဲ႔ေအာင္ျမင္ခ်င္မွ ေအာင္ျမင္မယ္၊ လုပ္ရင္းကိုင္ရင္း အခက္အခဲေတြ ျပႆနာေတြ ေတြ႕ရဦးမွာပဲ၊ ဒီလုိေတြ႕တဲ့အခါမွာ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္နဲ႔ လက္ေလ်ာ့လုိက္ရင္ေတာ့ ရည္မွန္းခ်က္ဘယ္ေတာ့မွ ေရာက္မွာမဟုတ္ဘူး။ အခက္အခဲေတြရင္ဆိုင္ႏိုင္ဘုိ႔ ခိုင္မာတည္ၾကည္တဲ့ စိတ္ရွိ ရမယ္။ ေအာင္ျမင္ေအာင္လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ ဇြဲ၊ စိတ္ဓါတ္၊ သိႏိ္ၷဌာန္ စိတ္နဲ႔ႀကိဳးစားရမယ္။ ဒါဆိုရင္ သင္ဘာျဖစ္ခ်င္လဲ။ ျဖစ္ကိုယ္ျဖစ္ရမယ္။
စိတ္ၱ၀ေတာ၊ ကိ ံနာမကမ္ၼံ၊ နသိဇ္ၥ်တိ။
( စိတ္ဓါတ္ႀကံခုိင္သူဟာ ၊မၿပီးႏိုင္ေသာ အရာမရွိ ) ထပ္တလဲလဲဆံုး႐ႈံးေစကာမူ၊ ထပ္မံလုပ္ေလ့ရွိသူမွာ ေလာက၌ ႀကီးပြားၾကကုန္သည္သာမ်ား၏။ မည္သည့္ အလုပ္ကိုဘဲလုပ္လုပ္ စိတ္ေနစိတ္ထားသည္ပမာန ျဖစ္သည္။ႀကိဳးစားသူသည္ မျဖစ္ႏိုင္ေသာအရာဟူသည္မရွိ၊ ႀကိဳးစားသူသည္တေန႔ေန႔ေအာင္ျမင္ႀကီးပြားမယ္။ အားမေလ်ာ့နဲ႔ အားတင္းထားပါ။ ႀကိဳးစားၿမဲႀကိဳးစားပါ။ထပ္၍ ထပ္၍ႀကိဳးစားပါ ေအာင္ျမင္ႀကီးပြားမယ္၊ ႀကိဳးစား သူအတြက္၊ ဆင္းရဲဒုက္ၡေဘးဖယ္ေပးမယ္။ ခ်မ္းသာသုခ ဆိုတာ ေပၚေပါက္လာမယ္။ ေလာကမွာေနရတာ မေပ်ာ္ဘူး ဆိုသူဟာ သူကိုယ္သူအသံုးမက်တဲ့ေကာင္ဟု ထုပ္ေဖာ္ ျခင္းသာျဖစ္တယ္။ စိတ္ဆင္းရဲေနရင္အလုပ္တစ္ခုလုပ္ေပါ့။ အခ်ိန္နဲ႔စိတ္ကို အနားမေပးနဲ႔ ၊ဗ်ာမမ်ားနဲ႔၊ မေတြးနဲ႔၊ ေနာက္မဆုတ္နဲ႔၊ မပ်င္းနဲ႔၊ မေၾကာက္နဲ႔၊ အလုပ္မ်ားမ်ား လုပ္သူသည္ေပ်ာ္ရႊင္ေနမည္သာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘ၀တုိးတတ္ျမင့္မားခ်င္ရင္ေတာ့ ေဖေဖ ေျပာတဲ့အတိုင္း လုပ္ရမယ္ေနာ္။
မစိုးသႌဦး - ဘ၀မွာ အထြဋ္အထိပ္ ေရာက္ေအာင္ ဘယ္လုိေနထုိင္လုပ္ကိုင္ရမလဲေဖေဖ...
ဘ၀မွာအထြဋ္ အထိပ္ေရာက္ခ်င္ရင္ေတာ့
(၁) ၾကာျမင့္စြာအလုပ္လုပ္။
(၂) မရပ္မနားအလုပ္လုပ္။
(၃) အႂကြင္းအက်န္မရွိအလုပ္လုပ္။
(၄) ႐ို႐ိုေသေသ၊ ေလးေလးစားစား အလုပ္လုပ္။
(၅) ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး အလုပ္လုပ္
အဲဒီအတုိင္း လုပ္ရင္ေတာ့ အထြဋ္အထိပ္ေရာက္မွာ ေသခ်ာတယ္။ လူမွာႀကီးစရာ ႏွစ္မ်ိဳးရွိေသးတယ္။ အသက္ႀကီးရင္ႀကီး မႀကီးရင္သိက္ၡာႀကီးမယ္။
အသက္ သိက္ၡာႀကီးစရာ၊ လူမွာႏွစ္မ်ိဳးရွိ
အသက္ႀကီး႐ံု၊ အားမစံု
အကုန္ေၾကာက္ရ၏။
အသိမႂကြယ္၊ အက်င့္ကြယ္ အိုပယ္ျဖစ္သြား၏။
အက်င့္သိက္ၡာႀကီးမွသာ
ထယ္၀ါခန္႔ညား၏။
တရားျပည့္၀၊ အရိပ္ရ
မုခ်ခ်မ္းသာ၏။
ၿပီးေတာ့ အသိဥာဏ္တရား၊ မရွိျငားက
အမွားကိုပင္၊ အမွန္ထင္ကာ
ဆင္ျခင္မ႐ႈ၊ ထင္တုိင္းျပဳ၏။
ေျပာမွသိ၊ ထိမနာ
သာမေန၊ ေသမခင္
ဤေလးအင္ ၊လူတြင္မက်င့္ရာတဲ့။
တဖန္ - လူဘ၀ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ က်င့္သံုး လိုက္နာရမည့္အရာကေတာ့။
(၁) ေပးကမ္းေထာက္ပ့ံပါ။
(၂) ခ်စ္ဖြယ္၊ ႏွစ္လုိဖြယ္ေသာစကားဆိုပါ။
(၃) သူ႔အက်ိဳးကို ၿပီးေျမာက္ေအာင္ေဆာင္ရြက္။
(၄) ကိုယ္နဲ႔ထပ္တူျပဳ မူဆက္ဆံပါ။
အဲဒီလုိလုပ္ရင္ေတာ့ မင္းတို႔ရဲ႕ဘ၀ဟာ ေအာင္ျမင္ သြားမွာေသခ်ာတယ္။
ေနာက္ လူ႔ဘ၀ကို သုညနဲ႔ ႏႈိင္းခ်င္ေသးတယ္။သုညဟာ ဘာမွတန္ဘိုးမရွိဘူး။ေရွ႕ကတန္ဖိုးေပါင္းမွ တန္ဘိုးက တက္တက္လာတာ။ ေရွ႕ကတန္ဘုိးေပါင္းကို ေပါင္းရမယ္။ အဲဒါကေတာ့ အသိဥာဏ္ပညာပဲ။ လူ႔ဘ၀ကို သုညနဲ႔ ႏႈိင္းဆိုခ်င္သည္။
သုညဟူသည္
တန္ဘိုးမည္မွ်မရွိကလည္း
တစ္ႏွင့္ေပါင္းေသာ္
ေပါင္းသည့္တန္ဘုိးသူ႔၀ယ္တိုး၏။
ႏွစ္ႏွင့္ေပါင္းေသာ္
ေပါင္းသည့္တန္ဘိုးသူ႔၀ယ္တိုး၏။
သံုး၊ ေလး၊ ငါး
စသည္အားျဖင့္ ေပါင္းလ်င္ျငားလည္း
ေပါင္းသည့္တန္ဘိုး သူ႕၀ယ္တိုး၏။
ထိုမွတဖန္ -ႏႈတ္လုိက္ျပန္ေသာ္
ပံုမွန္မူလ-ေရာက္ရျပန္လ်က္
သုညျပန္ျဖစ္သြားျပန္သည္။
လူ႔ဘ၀ဆိုသည္မွာ
သည္လုိပါတည္၊ ေမြးလာစက
သုညပမာ၊ လာခဲ့ပါသည္။
ပညာေရႊေငြ ေပါင္းလုိက္ေလမွ
ေျခေနျမင့္မားလာၾကသည္။
ေသဆံုးေသာအခါ
ပညာေရႊေငြ၊ မက်န္ေျခပါ
ေပ်ာက္ကုန္ပါ၏။
ခႏ္ၶာကိုယ္ခ်ည္း အထီးတည္းမွ၊
ထြက္သြားရသည္
သုညပမာပါတကား။ ။
မအိသႏ္ၲာခ်ိဳ - ေလာကတြင္ေအာင္ျမင္ရန္ အတြက္ ဘယ္အရာအေရးအႀကီးဆံုးလဲ ေဖေဖ .....
မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈဟာ အေရးႀကီးဆံုးေပါ့။
မစိုးသိဂႌဦး - ဘယ္လုိအရာကို မိတ္ေဆြ ေကာင္းလုိ႔ေခၚသလဲေဖေဖ .....
႐ိုးသားျခင္း၊ ႀကိဳးစားျခင္းဟာ မိတ္ေဆြေကာင္းပဲ။
မအိသႏ္ၲာခ်ိဳ - ပစ္ၥဳပ္ၸန္ဘ၀ခ်မ္းသာေအာင္ ဘယ္လုိေနထုိင္ရမလဲ ေဖေဖ .....
ပစ္ၥဳပ္ၸန္ဘ၀ ခ်မ္းသာခ်င္ရင္ေတာ့
(၁) ထႂကြလုံ႔လ ၀ီရိယနဲ႔ျပည့္စံုရမယ္။
(၂) မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ထိန္းသိမ္းႏိုင္ရမယ္။
(၃) ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္း၊ မိတ္ေဆြေကာင္းနဲ႔ ေပါင္းသင္းေနထုိင္ရမယ္။
(၄) မွ်တေအာင္ သံုးေဆာင္မႈနဲ႔ျပည့္စံုရမယ္။
မစိုးသိဂႌဦး - တမလြန္ဘ၀ခ်မ္းသာေအာင္ ေနထုိင္နည္းကေကာေဖေဖ .....
(၁) ရတနာသံုးပါးတုိ႔၏ဂုဏ္၊ ကံကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၾကည္ေသာ သဒ္ၶါႏွင့္ျပည့္စံုရမယ္။
(၂) ကိုယ္က်င့္သီလႏွင့္ျပည့္စံုရမယ္။
(၃) ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲျခင္းနဲ႔လညး္ျပည့္စံုရမယ္။
(၄) ထုိးထြင္း၍သိေသာအသိဥာဏ္လည္းရွိရမယ္။
ဒီအျပင္၊ သံုးစြဲနည္းကေတာ့
(၁) တစ္ပံုကို စား၀တ္ေနေရးအတြက္သံုး။
(၂) ႏွစ္ပံုကို စီးပြားေရး(အရင္းႏွီးျမႇဳပ္) တြက္သံုး။
(၃) က်န္တာကို ေဘးအႏ္ၲရာယ္ ႏွင့္ေ၀ဒနာတြက္သံုး။
ပစ္ၥဳပ္ၸန္၊ တမလြန္ခ်မ္းသာနည္းနဲ႔ သံုးစြဲနည္းေတြသိရင္ေတာ့ ဘ၀အတြက္ ဘာမွ ပူပင္ေၾကာင့္ၾကစရာမလိုေတာ့ဘူး၊ မင္းတို႔ရဲ႕ ဘ၀မွာ ထိပ္တန္းေရာက္သြားမယ္။ လူကဘ၀မွာ ေက်နပ္စရာျဖစ္ၿပီး၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ေနႏိုင္မွာေပါ့။ မအိသႏ္ၲာခ်ိဳ - ဘ၀မွာစိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ဘယ္လုိေနထိုင္ရမလဲ ေဖေဖ .....
မိမိရဲ႕ စိတ္ခ်မ္းသာခ်င္ရင္ေတာ့
(၁) ငါႀကီးပြားဖို႔၊ ငါခ်မ္းသာဖို႔၊ အတ္ၱစိတ္အရင္းခံမျပဳနဲ႔
(၂) ၾကံစည္ေသာ္လည္းမျဖစ္၊ မၾကံစည္ေသာ္လည္း ျဖစ္သည္ ဟူေသာ သေဘာတရားႏွလုံးသြင္း
(၃) ဣသာ၊ မစ္ၦရိယ ဟူေသာ အယုတ္တရားမ်ားပယ္၊ ေဒ၀ဓမ္ၼျဖစ္ေသာဟိရိ၊ၾသတပ္ၸတရား(၂)ပါး
လက္ကိုင္ထား
(၄) သက္ရွိသက္မဲ့ အေပၚ စြဲလမ္းႏွစ္သက္ျခင္းပယ္
(၅) ေလာကဓံတရားနဲ႔ လူတိုင္းေတြ႕ႀကံဳရစၿမဲျဖစ္၊
ကံသာလွ်င္အမိ၊ ကံသာလွ်င္အဖ ဟူေသာသေဘာ တရားအစဥ္သတိထားပါ။
စိတ္ခ်မ္းသာၿပီေပါ့။ သမီးတုိ႔ဘ၀မွာေနနည္းထိုင္နည္း၊ လုပ္နည္းကိုင္နည္းေတြေတာ့ၿပီးေလာက္ပါၿပီ။ က်န္ရွိ ေသးတာကေတာ့ ဘ၀မွာ အႏွစ္သာရရွိမည့္ စကားပဲ က်န္ေတာ့တယ္။
အႏွစ္သာရရွိမည့္စကားကေတာ့ -
လူတိုင္းအတြက္ အေကာင္းဆံုးအရင္း အႏွီကား ရတနာသံုးပါး၊ ကံကံ၏ အက်ိဳးကို ယံုၾကည္ျခင္း။
ေကာင္းေသာအက်င့္ သုစ႐ိုက္တရား (၁၀) ပါးသည္ စင္ၾကယ္သန္႔ရွင္းခ်မ္းသာျခင္းျဖစ္သည္။
အရသာဟူသမွ်တို႔တြင္ အေကာင္းဆံုးေသာ အရသာကား မွန္ကန္စြာ ေျပာဆိုေသာ သစ္ၥာစကား ျဖစ္တယ္။
အသက္ေမြးသူတုိ႔တြင္၊ ပညာျဖင့္ အသက္ ေမြးသူမွသာ အျမတ္ဆံုးျဖစ္ေပတယ္။
ဗုဒ္ၶဘာသာတို႔၏ အေျခခံပဓာနတရားသည္ နိဗ္ၺာန္သို႔ေရာက္ရန္ အေၾကာင္းရင္းျဖစ္သည္။ လူတိုင္း လူတိုင္း အလုိအပ္ဆံုး အေတာင့္တဆံုးကေတာ့ နိဗ္ၺာန္ ေရာက္ေၾကာင္းတရားပဲ။ နိဗ္ၺာန္ဆိုတာ အၿမဲနိစ္ၥတည္ရွိ ေနေသာ သိႏ္ၲိသုခ အသခၤတ ဓာတ္သေဘာျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ မိလိႏ္ၵမင္းႀကီး၏ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ႏွင့္ အရွင္နာဂေသန တုိ႕၏ ေျဖၾကားခ်က္ကို ရွင္းျပမယ္။ မိလိႏ္ၵမင္းႀကီး - အလံုးစံုေသာသူတုိ႔သည္ နိဗ္ၺာန္ကို ရႏိုင္ၾကကုန္ပါသလား။
အရွင္နာရေသန - အို မင္းျမတ္ အဘယ္သို႔ မွ်လူတိုင္းသည္ နိဗ္ၺာန္ကို မရႏိုင္ၾက၊ ရေအာင္ႀကိဳးစားသူ၊ ေအာင္ျမင္သူတို႔မွ သာလွ်င္ ရရွိေပ၏။ အၾကင္သူသည္ သီလသမာဓိႏွင့္ ပညာအက်င့္တို႔ကို စနစ္တက်၊ နည္းမွန္ လမ္းမွန္ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္ပါလွ်င္၊
(က) သိအပ္ေသာ ဒုက္ၡသစ္ၥာတရားတို႔ကို ဥာဏ္ျဖင့္ ေရွ႕ႈ႐ႈ၍ ပိုင္းပုိင္းျခားျခားသိ၏။
(ခ) ပယ္အပ္ေသာ သမုယသစ္ၥာတရားတုိ႔ကိုပယ္၏။
(ဂ) ပြားမ်ားအပ္ေသာမဂ္ၢသစ္ၥာတရားတုိ႔ကိုပြား၏။
(ဃ) မ်က္ေမွာက္ျပဳအပ္ေသာ နိေရာဓသစ္ၥာတရား တို႔ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳဆိုက္ေရာက္၏ ထိုသို႔ ေသာသိ၊ပယ္၊ဆိုက္၊ပြား(၄)ပါးတရားကိုက်င့္ႀကံ အားထုတ္သူျမင့္ျမတ္ပုဂ္ၢိဳလ္ သာလွ်င္နိဗ္ၺာန္ကို ေရာက္ရေပတယ္။
အရွင္နာဂေသနမေထရ္ျမတ္ႀကီး ေဟာၾကား ေတာ္မူရာ သိ၊ ပယ္၊ ဆိုက္၊ ပြားမ်ားကို သစ္ၥာတရား(၄) ပါးဟုေခၚတယ္၊ ျမင့္ျမတ္ေသာ အရိယာ ပုဂ္ၢိဳလ္ႀကီးမ်ား တို႔သာလွ်င္ ထိုးထြင္းသိျမင္ၾကေသာ ေၾကာင္းက်ိဳး ျဖစ္စဥ္အမွန္သစ္ၥာ ျဖစ္၍ အရိယာသစ္ၥာ ဟုေခၚတယ္။
(က) ဒုက္ၡသစ္ၥာ - ဆင္းရဲျခင္းအမွန္တရား။
ခဏခဏေမြးရ၊ အိုရ၊ နာရ၊ ေသရ ၊ခ်စ္သူတို႔နဲ႔ ကြဲရ ၊ကြာရ ၊မုန္းသူတို႔နဲ႔ အတူေနရ၊ လုိခ်င္သည္ကိုမရ၊ မလိုခ်င္သည္ကိုရ စသည့္ ဓမ္ၼစၾကာတရားလာအရာတုိ႔ကား ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးလံုးကို ဆင္းရဲေစျခင္း ဒုက္ၡအမွန္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဒုက္ၡသစ္ၥာ ဆင္းရဲျခင္းအမွန္တရားဟုေခၚ၏။ ယင္းတုိ႔ကို အၿမဲ သိေနေအာင္ႀကိဳးစားေနရမည္။ ဆင္ျခင္ေနရမည္။ဒုက္ၡကို ဒုက္ၡမွန္း ဆင္းရဲကို ဆင္းရဲမွန္း သိလ်င္ အမွန္တရားကို သိျခင္းမည္၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒုက္ၡသည္သိရမည့္ တရား ျဖစ္တယ္။
(ခ) သမုဒယသစ္ၥာ - ဆင္းရဲျဖစ္ေၾကာင္း အမွန္တရား။
ဆင္းရဲဒုက္ၡတရားသည္အေၾကာင္းမဲ့ျဖစ္လာသည္ မဟုတ္၊ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္လာသည္ အက်ိဳးတရား သာလွ်င္ ျဖစ္၏။ ဆင္းရဲမွန္သမွ်သည္ အက်ိဳးတရား သာလွ်င္ ျဖစ္၏၊ဆင္းရဲမွန္သမွ်သည္ ႏွစ္သက္မႈ၊ လိုခ်င္မႈ၊စြဲလမ္းမႈ၊ သိမ္းပိုက္လုိမႈ၊ ရယူလုိမႈစသည့္ ေလာဘတဏွာေၾကာင့္ သာလွ်င္ ျဖစ္ေပၚလာရ၏။ ယင္းေၾကာင့္ ဆင္းရဲျခင္း၏ လက္သည္အမွန္မွာ ထိုေလာဘ တဏွာ( သမုဒယ)သာလွ်င္ ျဖစ္ေတာ့၏။ ႏွစ္သက္၊ တပ္မက္စြဲလမ္း၍ လုိခ်င္သည္ကို ရေအာင္ အားထုတ္၏ ႀကိဳးစား၏။ ရလွ်င္ ထိန္းသိမ္းရ ျပဳျပင္ရ၊ ေစာင့္ေရွာက္ရ စသည့္ဒုက္ၡ၊ မရလွ်င္ ျဖစ္ေစရၿပီး ဆံုး႐ႈံးလွ်င္ျဖစ္ေစ၊ ႏွေျမာရ ၊ေၾကကြဲရ၊ ၀မ္းနည္းရစသည့္ ဒုက္ၡမ်ားျဖစ္၏။ ယင္းဒုက္ၡ၏ လက္သည္တရား တဏွာ နည္းေအာင္ ႀကိဳးစားရမည္၊ ခ်ိဳးႏွိမ္ရမည္။ ပယ္သတ္ရမည္။ သို႔မွသာဒုက္ၡခပ္သိမ္းခ်ဳပ္ၿငိမ္း မည္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ တဏွာေလာဘ(သမုဒယ) သည္ပယ္ရမည့္တရားျဖစ္တယ္။
(ဂ) နိေရာဓသစ္ၥာ - ဆင္းရဲခ်ဳပ္ျခင္းအမွန္တရား။
ဒုက္ၡ၏တရားခံ တဏွာေလာဘ(သမုဒယ) အႂကြင္း မရွိေတာ့ေအာင္ အၿပီးအျပတ္စြန္႔လြတ္ေစျခင္းပင္ျဖစ္၏ တဏွာနယ္ေျမမွ လြတ္ေျမာက္သြားၿပီးျဖစ္၍တဏွာမွ လံုး၀ကင္းျပတ္၍ သြားေလၿပီ။ တဏွာမရွိျခင္းကို နိ+၀ါန = နိဗ္ၺာန္ ၊နိဗ္ၺာန္ဟုေခၚတယ္။ နိဗ္ၺာန္သည္ တဏွာမရွိျခင္း အမွန္ျဖစ္၍ နိေရာဓ သစ္ၥာမည္ေပ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သမုဒယ ခ်ဳပ္ရာ နိေရာဓသည္ဆိုက္ေရာက္ေစသည့္တရားျဖစ္တယ္။
(ဃ) မဂ္ၢသစ္ၥာ - ဆင္းရဲခ်ဳပ္ေၾကာင္း အက်င့္ေကာင္း အမွန္တရား
ဒုက္ၡခ်ဳပ္ရာနိေရာဓသို႔ဆိုက္ေရာက္ ေၾကာင္းအက်င့္ မွန္ကို မဂ္ၢသစ္ၥာဟုေခၚ၏။ ေကာင္းရာ ဘံုဘ၀၊ သုဂတိ ဌာနႏွင့္နိေရာဓေခၚ နိဗ္ၺာန္သို႔သြားရာ လမ္းေၾကာင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ မဂ္ၢ-မဂ္ ဟုေခၚ၏ မဇ္ၶ်ိမ အလယ္အလတ္ လမ္းေၾကာင္း ““ဒုက္ၡနိေရာဓ ဂါမိနိ ပဋိပဒါ”” ဟုေခၚ၏။ ယင္းလမ္းေၾကာင္းရွစ္သြယ္ရွိ၏။ မဂ္ၢင္ရွစ္ပါးဟုေခၚ၏။ဤသည္ကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေသာ္ သီလ၊သမာဓိ၊ပညာ ဟု (၃) ပါးရွိ၏။ အက်ယ္ခ်ဲ႕ေသာ္ သုတ္ၱန္၊၀ိနည္း၊ အဘိဓမ္ၼာဟူ၍ ၎င္းပိဋကပ္ (၃) ပံု၊ ဓမ္ၼက္ၡႏ္ၶာအားျဖင့္ ရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္ရွိ၏ ထို႔ေၾကာင့္ မဂ္ၢသစ္ၥာသည္ ပြားမ်ားေစရမည့္ တရားျဖစ္တယ္။ ဤသို႔ သိ-ပယ္-ဆိုက္-ပြား (၄)ပါးတရားကို က်င့္ၾကံအားထုတ္သူ၊ ျမင့္ျမတ္သည့္ပုဂ္ၢိဳလ္သည္သာလ်င္ နိဗ္ၺန္ကိုရေပတယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ လူတိုင္း၊လူတိုင္း နိဗ္ၺာန္ကိုရခ်င္ ေရာက္ခ်င္ၾကရင္ေတာ့ သိ-ပယ္-ဆိုက္-ပြားတရားမ်ားကို က်င့္ၾကံအားထုတ္ၾကပါလုိ႔။အေဖက သမီးတို႔ႏွစ္ေယာက္နဲ႔လူပုဂ္ၢိဳလ္အားလံုးကို အသိ ေပးခ်င္တယ္။
အဲဒီေတာ့ သမီးတို႔ႏွစ္ေယာက္နဲ႔ ပုဂ္ၢိဳလ္မ်ား အားလံုးကို- လူဘ၀တြင္ ေနနည္းထိုင္နည္း၊ လုပ္နည္း ကိုင္နည္းေတြအျပင္ နိဗ္ၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းမ်ား ျပည့္ျပည့္ စံုစံုေျပာၿပီးသြားၿပီေနာ္၊ ေလာကီ ေလာကုတ္ၳရာအက်ိဳး ႏွစ္ျဖာကိုလည္း ျပည့္စံုၿပီးေလာက္ပါၿပီ။ ေဖေဖ ေလ့လာ မွတ္သားက်င့္ႀကံပြားမ်ားထားတဲ့ အထဲမွာေတာ့ ၿပီးျပည့္စံု ေလာက္ပါၿပီ။
ဒါေပမယ့္ ေဖေဖမသိေသးတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ ရွိတယ္ အဲဒါဘာလဲဆိုေတာ့-သတ္ၱ၀ါအေပါင္းတို႔သည္ အၿမဲထာ၀ရ၊ အသက္ရွင္ ေနထုိင္ဖို႔မဆိုထားဘိ၊ နက္ျဖန္ သဘက္ေနရဦးမည္၊ ေသရဦးမည္ဆုိသည္ကိုပင္ မည္သူမွ် အတိအက်မသိႏုိင္ေပ။ ““ေကြးေသာလက္မဆန္႔မီ ဆန္႔ေသာလက္မေကြးမီ”” ဆိုသကဲ့သို႔ ေသျခင္းတရားကို အခ်ိန္မေရြးေတြ႕ႀကံဳႏိုင္ၾကရေလသည္။ထို႔ေၾကာင့္ ေနာင္ႏွစ္ကရွိသူမ်ား ယခုႏွစ္မွာရွိခ်င္မွ ရွိၾက၏။ ေနာင္ရက္ကရွိသူမ်ားသည္ ယခုရက္မွာရွိခ်င္မွ ရွိၾကမည္။ ေသျခင္းတရားသည္အလြန္ျမန္ဆန္လွေပသည္။ေလာကတြင္ အလ်င္အျမန္ဆံုးအရာသည္ ေသျခင္း တရားပင္ျဖစ္သည္။ ေသျခင္းတရား (၄) မ်ိဳးရွိသည္။
(၁) အာယုက္ၡယ - သက္တမ္းကုန္၍ေသျခင္း
(၂) ကမ္ၼက္ၡယ - ကံကုန္၍ေသျခင္း
(၃) ညာယက္ၡယ - သက္တမ္းႏွင့္ ကံကုန္၍ေသျခင္း
(၄) ဥပေဆီဒက - အတိတ္ကျပဳခဲ့ဖူးေသာ မေကာင္းသည့္ ကံဆိုးမ်ားေၾကာင့္ ေသျခင္း။
လူဘ၀သို႔ေရာက္လာၾကေသာ ပုဂ္ၢိဳလ္တို႔သည္ ဤ(၄)မ်ိဳးျဖင့္ေသၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ေသရမည့္ အခ်ိန္ ေရာက္ေသာအခါ ေကာင္းေသာေသျခင္းျဖင့္ ေသၾကရဖို႔မွာ အေရးႀကီး၏။ မေသမီေကာင္းေသာ ေသျခင္းျဖစ္သည့္ တရား ဓမ္ၼျဖင့္ေသႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။တရားဓမ္ၼျဖင့္ေကာင္းေသာေသျခင္း (၄) မ်ိဳးရွိ၏။
(၁) ဒါနကုသိုလ္တို႔ဆင္ျခင္ေအာက္ေမ့၍ေသျခင္း
(၂) ေစာင့္ထိန္းခဲ့ေသာ သီလကုသိုလ္ဆင္ျခင္ ေအာက္ေမ့ေသျခင္း
(၃) အားထုတ္ခဲ့ဖူးသည့္ သမထတရားမ်ားပြားမ်ား၍ ေသျခင္း
(၄) အားထုတ္ခဲ့ဖူးသည့္ ၀ိပႆနာတရားကို ႐ႈမွတ္ ပြားမ်ား၍ေသျခင္း တုိ႔ျဖစ္ပါသည္။
ေသျခင္းတရားကို သတ္ၱ၀ါတိုင္းေရွာင္ကြင္း မရႏိုင္သလို၊ ေသဆံုးသြားေသာအခါ၌လည္း နိဗ္ၺာန္ မရေသးလွ်င္ သံသရာတခြင္ က်င္လည္ရမွာ အမွန္ ျဖစ္ပါသည္။ သံသရာက်င္လည္ ေသာအခါ ဒုက္ၡိတ ဘ၀ျဖစ္ေသာ အပါယ္ေလးပါးမက် ေရာက္ရေအာင္၊ သုဂတိဘ၀ျဖစ္ေသာ လူ႔ဘ၀၊ နတ္ဘ၀၊ ျဗဟ္ၼာ ဘ၀ေရာက္ေအာင္၊ မအိုခင္၊ မနာခင္၊ မေသခင္က ဒါနတရား၊ သီလတရား၊ ဘာ၀နာတရားတုိ႔ကို ႀကိဳးစား အားထုတ္သင့္လွေပသည္။
ေသျခင္းတရားသည္အလြန္လ်င္ျမန္လွသျဖင့္ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈျပဳဖို႔ရန္ မအားေသးဘူး၊ အသက္ငယ္ ေသးတယ္စသည္ျဖင့္ ေန႔ေရႊ႕ ညေရႊ႕ အခ်ိန္မဆြဲဘဲႏွင့္ ျမန္ျမန္ျပဳလုပ္ဖို႔လိုပါသည္။ သတ္ၱ၀ါအေပါင္းသည္ ေရနစ္လို႔လည္းေသတတ္သည္။ မီးေလာင္လို႔လည္း ေသတတ္သည္ အဆိပ္မိလို႔လည္းေသတတ္၏။ ဓား၊ လွံ၊ ေသနတ္စေသာ လက္နက္အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္လည္း ေသတတ္၏။ (၉၆)ပါး အနာေရာဂါတို႔ေၾကာင့္လည္း ေသတတ္၏။ ေသမင္းဟုေခၚေသာေသျခင္းတရားႏွင့္ ဘယ္ေန႔ေသမည္။ ဘယ္ရက္ေသမည္ျဖင့္ ရက္ခ်ိန္းေပးထား သည္လည္းမရွိပါ။ မေသေအာင္ ေရႊေငြေတြ ကုေဋကုဋာပံု ေပးလို႔လည္းမရပါ။ ေသမင္းကို ခုခံႏုိင္ေသာစစ္သည္ ဗိုလ္ပါခြန္အားဗလည္းမရွိပါ။ ေသမင္းကိုေက်ာေပး၍ မည္သူမွ်ေရွာင္မေျပးႏုိင္။ ေသမင္းကိုလွည့္ပတ္၍ မည္သူမွ် မ်က္ခ်ည္မျဖတ္ႏုိင္။ ေသမင္းကိုရန္ျပဳ၍ မည္သူမွ် အံမတုႏုိင္။ အာကာေ၀ဟင္ ေကာင္းကင္တက္ေသာ္လည္း ေသမင္းလက္မွ မလြတ္ႏိုင္။ ထို႔အတူ ရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္အနက္ေဆာင္ေသာ ေက်ာက္ေတာင္ရစ္ေခြ သမုဒ္ၵရာ ေရျပင္ေအာက္သို႔ ေျပး၀င္ေနေသာ္လည္း ေသမင္းမွ မလြတ္ႏုိင္။ ေတာင္ႀကိဳခ်ပ္ၾကား ေက်ာက္လိုဏ္ ေခါင္းမ်ား အတြင္း၀င္ေရာက္ပုန္းေအာင္းေနေသာ္လည္း ေသမင္းလက္မွမလြတ္ႏုိင္။ အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္၀ဲယာ မည္သည့္ေနရာမွ် ေသမင္းလက္က မလြတ္ႏိုင္။ သတ္ၱ၀ါမွန္သမွ် တေန႔က်ေသမင္းထံေမွာက္ သို႔ဒူးေထာက္က်ေရာက္ၾကရမွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ေပသည္။
လူသားအားလံုးတုိ႔သည္ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း သားေရး သမီးေရး၊ စီးပြားေရး ၊လူမႈေရးတို႔ျဖင့္အလုပ္႐ႈပ္ေနၾကၿပီး၊ ေသျခင္းတရားကို ေမ႔ေလ်ာ့ေနၾကသျဖင့္၊ တို႔ကေနာက္ေန႔ က်ေတာ့ ဘာလုပ္မွာ။ ေနာက္လက်ေတာ့ ဘာလုပ္မွာ ေနာက္ႏွစ္က်ေတာ့ ဘာလုပ္မွာ စသည္ျဖင့္ ႀကံစည္စိတ္ကူး ေျပာဆိုေနၾက၏။ သို႔ေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ေသာ သူတို႔မွာ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ျဗဳန္းကနဲ ေသျခင္းတရားႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ရ ေသာအခါ၊ မိမိတို႔ႀကံစည္ စိတ္ကူးထားသမွ်သည္ မည္သို႔မွ် အေကာင္အထည္မေဖာ္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ၊ ေသမင္းႏိုင္ငံသို႔ လုိက္ပါသြားရေတာ့သည္။
တစ္ႏွင့္တစ္ေပါင္း
ႏွစ္ရေၾကာင္းကို ၊ေကာင္းစြာငါသိနားလည္၏။
ေရမွာငါးရွိ
ေလဌက္ရွိေၾကာင္း၊ေကာင္းစြာ
ငါသိနားလည္၏။
ေလာကအေၾကာင္း
ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ၊ ငါသိ ငါတတ္။
ငါနပ္ ငါေတာ္၊ ငါေတာ္ ငါေကာင္း
ငါပညာရွိ၊ ငါနားလည္၏။
သို႔တုိင္
““ဘယ္ေန႔”” ““ဘယ္အခ်ိန္”” ““ဘယ္ေနရာ”” ““ဘယ္ေရာဂါ”” ႏွင့္ ခႏ္ၶာၿငိမ္က်
သခၤါရေလးပါး၊ ငါကားလံုး၀မသိၿပီ။ ။
တစ္မဂ္ တစ္ဖိုလ္ ရႏုိင္ၾကပါေစ။
Thursday, December 29, 2011
ဆရာႀကီးဦးတိုက္ေပါ(ရန္ကုန္)
Posted by moefamily at 12:57 AM
Labels: ဆရာႀကီးဦးတိုက္ေပါ(ရန္ကုန္)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment